**Kepada Followers harap anda boleh meninggalkan link ke blog anda k**
**Ada yang follow tapi FA x dpt terjah balik sebab xda link la...sedihnya..**
****************************************************************
 Orang Sedang Godek2 Blog FA

Followers

Friday, October 28, 2011

Pelancong Asing Sesat Sudah Meninggal Dunia

Baru baca berita ni...
Sedih la.... Happened di negara kita pula tu...
Sian.... condolence to the family and relatives.

Happened here..

Jom baca selanjutnya...
SEGAMAT: Seorang daripada lima pelancong asing yang sesat sejak semalam di Hutan Lipur Sungai Bantang, Bekok, Labis telah berjaya ditemui oleh pasukan pencari dan penyelamat kira-kira 10 pagi tadi.


Bagaimanapun menurut pegawai Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Segamat Mohd Nazlan Ruslan, seorang daripada pelancong asing yang sesat itu didapati telah meninggal dunia dipercayai akibat serangan sakit jantung.
"Salah seorang pelancong asing telah memaklumkan kepada kami bahawa rakan mereka telah meninggal dunia akibat sakit jantung ketika mereka berada di dalam hutan itu semalam," katanya kepada Bernama hari ini.

Katanya kelima-lima pelancong asing itu dipercayai berasal daripada Australia, United Kingdom dan Afrika Selatan dan dikenali sebagai Jonathan, Alan Chadwich, Mark Linnegar, Chris Birchill dan James Fraser.

Pelancong asing yang meninggal dunia itu katanya, adalah Birchill dan mayatnya telah dihantar ke Hospital Daerah Segamat menggunakan helikopter Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Empat pelancong asing yang lain itu turut dibawa ke hospital yang sama untuk pemeriksaan kesihatan tetapi menggunakan jalan darat.

Menurut Mohd Nazlan, operasi menyelamat oleh pelbagai agensi kerajaan itu dimulakan pada 5 petang semalam sejurus selepas mereka menerima laporan tentang kejadian yang menimpa kumpulan pelancong asing itu.

Kumpulan pelancong asing itu mula memasuki hutan lipur itu pada 9 pagi semalam, katanya.

"Pasukan penyelamat dapat berhubungan dengan kumpulan pelancong asing itu menggunakan telefon bimbit, tetapi kita tidak dapat menentukan kedudukan mereka dengan tepat disebabkan keadaan hutan yang amat tebal," katanya.

Hutan Lipur Sungai Bantang terletak di dalam Hutan Simpan Labis, dan kerap dikunjungi oleh pengunjung yang berminat dengan aktiviti perkhemahan, merentas hutan, berkelah serta melihat pelbagai spesis burung.

Hutan Lipur itu terletak kira-kira lapan kilometer daripada pekan Bekok menggunakan jalan raya Yong Peng-Labis. - BERNAMA

p/s:
Ajal dan maut di tangan Tuhan... 
We never know bila akan dipanggil menemuiNya....
Always be ready and do good...
Cheers and peace all!!!

2 comments:

beaty said...

dei gia kesian ni...

de engineur said...

Kesiannya. Tujuan mau pigi enjoy tapi jadi sebaliknya pula.

Bukan sini kah yg pernah masuk berita tu orang hilang time jungle trekking?