**Kepada Followers harap anda boleh meninggalkan link ke blog anda k**
**Ada yang follow tapi FA x dpt terjah balik sebab xda link la...sedihnya..**
****************************************************************
 Orang Sedang Godek2 Blog FA

Followers

Thursday, April 7, 2011

Bila Pula Giliranku

Hari ini sekolah akan kehilangan sorang lagi guru veteran. Bukan pencen.. bukan juga diberhentikan. Beliau ditawarkan untuk menjadi Pen. Kanan HEM di sebuah sekolah lain di Klang. FA tau sekolah tu sebab pernah bawa budak untuk pertandingan SPBT tahun 2007. 

Bila la agaknya giliran FA untuk naik pangkat? Muda lagi ni...Agaknya begini rupa FA kan..hehhehe
Ada yang kata baik jadi guru biasa sahaja, kerja sedikit gaji banyak. Setujukah anda? Bagi FA, kerja ikhlas dan jujur benda lain x perlu risau. Kalau da rezeki kita..anytime tuah datang bergolek. 

11 tahun bertugas di SKBN, akhirnya tuah menyebelahi beliau untuk naik pangkat. Tahniah cikgu Ahmad. Semoga gembira bertugas di tempat baru. Tinggal la saya membuat kerja2 SPBT sorang2 lepas ni...huhuhu... Lepas ni mesti ramai lagi yang akan mengikut jejak beliau. Berlumba2 untuk maju selangkah lagi.. 
Bijak sebenarnya kan. Ya la... kata orang, orang berwawasan tidak duduk diam memerhati orang lain yang berlumba2 memajukan diri. Sikap seperti ini la sebenarnya yang dicari untuk mencorakkan masa depan negara kita. 

p/s: 
Makanan sedappp.... credit to AJK tertinggi KSSS. A very good job done!! Bayangkan semalam GB baru bagitau majlis untuk meraikan Cikgu Ahmad, hari ni semua preperation berjalan lancarrr.... Syukurrr...

10 comments:

saya_arief said...

anda dinaikkan pangkat.
hahaha..
sabar..
huhu..nanti tiba masenye.
:D

Uzoeiy @ Zoi said...

morning Jane..bila fikir naik pangkat ni, gerun juga oo kan..memang dlm fikiran biar la jadi lecturer @ cikgu biasa. tapi dlm profession kita ni, pelik juga kalau sampai pencen kita duduk kerusi yg sama ja..heheh..motivasi kunu ni. tapi buat masa mmg x terfikir pun naik2 pangkat ni..dlm fikiran cuma mahu meningkatkan teknik dan kemahiran P&P..huahua..panjang lebar i mengulas pula..tahniah buat kawan Jane tu ye.

Ellen said...

sampai juga masa dia tu sis..bila?siapa pun nda tau kan..hehehe

Ct Arina said...

pernah berangan nak jadik cikgu. haha^^

iza said...

hi FA,
nk panggil adik ni dgn panggilan pe ye?
saba la...nnt mesti dpt.lebihkan usaha k...

Fantastic Ajane said...

@saya_arief: hehheh... tgh bersabar ni...:)

Fantastic Ajane said...

@zoi: hehhe betul tu zoi... sa rasa siapa2 pun ada impian utk memajukn diri kn..:) cuma tunggu timing yang sesuai ja ba tu..hehehe

Fantastic Ajane said...

@ellen: hehheh... ya betul tu...:) cuma mengharapkan yg terbaik utk masa ni ..hehehe

Fantastic Ajane said...

@Ct Arina: hehhe..so skg jadi apa arina?

Fantastic Ajane said...

@iza: hi sis... heheh panggil AF pun ok juga..:)